Amsterdam - Dubai - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jan Smink - WaarBenJij.nu Amsterdam - Dubai - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jan Smink - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Dubai

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Mei 2014 | Nederland, Schiphol

De wekker ging om 7 uur, ruim tijd voor de laatste handelingen. Ik ben wel tien keer door het huis gelopen, heb ik nu werkelijk alles? Zinloos natuurlijk, achteraf blijkt altijd dat je toch iets, wat echt nodig blijkt, bent vergeten mee te nemen. Maar goed, toch maar vertrekken, Herman en Mirjam zitten te wachten met de brunch. Regula ophalen en haar koffers inladen en dan gaat de reis echt beginnen.
Na de brunch brengen Mirjam en Herman ons naar Schiphol, Mirjam loopt mee om in te checken, Herman blijft bij de auto want echt parkeren mag daar niet. Wij worden door de Emirates naar Dubai vervoerd, men hheeft mij verteld dat dit een prima maatschappij is. Ik ben erg benieuwd.Wij moeten naar Gate G9 en onderweg vraagt Regula of ik mijn laptop ook bij mij heb. Ja hoor, in de koffer. Is dat wel zo slim? Wordt dan niet alles gewist, als de koffer wordt doorgelicht? Dat merken we dan vanzelf he, daar kan ik niet zo mee zitten, we hebben nu de koffer al afgegeven en kunnen er niiet meer bij. Onder tussen rijden de golfkarretjes af en aan en brengen ouderen en mensen die slecht ter been zijn. De Gate loopt vol. Ondertussen is het alweer 14.45 uur geworden en staat onze Airbus 380-800 op een druilerig platform te wachten. Verbazend zoveel kleine kinderen mee reizen naar Dubai. Wat een belevenis moet dat voor hen zijn. Ik weet nog goed hoe opgetogen ik mij voelde wanneer wij met de stadsbus en de trein naar opa en oma gingen.
5 voor 3, we kunnen instappen, de hele meute komt in beweging hoewel er toch aanwijzingen waren gegeven dat de ouderen en de gezinnen met kleine kinderen eerst moesten.
Wij treffen het niet, De vleugel van het kolossale vliegtuig zit nèt onder ons raampje. Van foto's maken zal dus niet zoveel komen. We gaan 5455km overbruggen naar Dubai, vliegen op 12km hoogte met een rotgang van bij 1200km p/u. Het is toch ongelooflijk wat een cijfers. Dan te bedenken dat er zo'n 600 mensen in dat vliegtuig zitten. Ik ben benieuwd naar dat Dubai.

  • 10 Mei 2014 - 16:01

    Dini & Annelies:

    Hoi Jan,

    We hebben na even speuren jou gevonden op de site. Het lijkt nu al op een spannend jongensboek.
    Voor ons zou het daar ook een walhalla zijn. 't Ziet er goed uit.

    Veel plezier en we kijken uit naar het volgende bericht en de foto's.

    Groetjes ook aan Regula.

    p.s. Truus voelt zich gelukkig al weer wat beter.
    We houden haar op de hoogte van jullie belevenissen.

  • 10 Mei 2014 - 16:10

    Erica Pfrommer:

    Hé Jan! Fijn dat jullie weer goed aangekomen zijn...( ga ik vanuit). En wat heb jij weer met supersonische snelheid gevlogen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 10655

Voorgaande reizen:

08 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Hunterville, een buitenkansje

Landen bezocht: